HTML

gerloblog

igazából nem épül és inaktív...

Friss topikok

Linkblog

Jó válságot mindenkinek!!!

2008.11.09. 13:54 bloggerlo

Kedves eliyah, és Ti, többi Nyájas Böngészeim!

Szégyellem magamat, amikor újra klaviatúrát ragadok, olyan régen nem írtam ide semmit - pedig állítólag választékosan írok :) De itt vagyok. Azt nem mondom, hogy ragyogok is, mert náthás vagyok, az arcom fakó; amúgy pedig válságban vagyok - ahogyan a világ is.

Ez most vajon jó dolog? Hogy válság van? Mi az, hogy válság? Majd elválik. De azéárt talán valamicskét én is tudok a válságról. Négyszer is elváltam, minden választáson részt veszek - nem, nem mondom azt, hogy belefásultam a politikába - én vagyok az egyik titkos tartalék, aki úgy gondolom, hogy csak most jön a java! Igen: globálisan képzelem a dolgot: globális rendszerváltásról álmodom. Pitiáner lokalizmusoktól mentes földlakók egyetemes fellépéséről - nem apokalipszisről, amelyre az Újszövetség bátran alkalmazza a kriszisz (válság) szót, hanem választásról, változásról, valami újról, ami eddig még nem volt.

Gondoljuk el: mi lenne, ha földönkívüliek delegációját kellene illően fogadni a Földön? Kikből állna a fogadóbizottság? Barack Obama vajon attól,hogy a legnagyobb hatalmú állam feje - vajon az emberiség képviselőjének számítana-e? Hát a pápa? Aligha képviselhetné a muszlimokat és a hindukat. Az Eu soros elnöke?

Ez már régen rossz. Ne is folytassuk. Kik az emberiség közös képviselői - akik a füldönkívüli delegációt fogadni, a globális válságra válaszokat találni hivatottak? Azt tudom, hogy a háznak, amelyben lakom, ki a közös képviselője, ki van függesztve a mobilszáma a lift mellé. Ha megáll két emelet között, vagy ha nem csukódik az ajtaja, már hívom is a közös képviselőt. Ámde glóbuszunk nem egy Pannónia utcai ház - szebb, nagyobb, hatalmasabb nála - mégsincsenek közös képviselői. Vagy ha vannak, csak lehetőség szerint vannak - felhatalmazás nékül. Hatalom nélkül.

Na, majd a globális válság kitermeli a közös képviselőket!!! Ebben hiszek, ezt remélem, ezt szeretném!!! :))

No, megyek is vissza kúrálni magamat. Állapotom még nem válságos - csak náthás vagyok. Iszom is a citromos mézes teát. A válság azonban közben itt van - a glóbusz állapota bizony nagyon is válságos.

Jó ez nekünk? Egy szempontból biztosan: a szőnyeg alá söprés művészete halott - a dolgok a régi mederben nem folytathatók. Az az emberiség, amely kitermelte magából Tolsztojt, Gandit, Einsteint, nem pusztulhat el miniatűr potentátocskák magánambíciói miatt. Tessék a szellem embereinek csatasorba állni, s megmondani az őszintét - nemcsak egymásnak, teázás közben, magánilag - hanem a New York Times hasábjain és a google-ban is. Tessék befolyásolni a döntéshozókat! Sőt: tessék döntéshozókká válni!!!

Sir Karl Popper régóta a bögyömben van - most csak röviden mondom meg, miért. Mert azt mondta, hogy Platón a nyílt társadalom ellensége volt, az utópiák rabságot hirdetnek, és a gulágért az ősfelelős a nagy athéni filozófus lett volna. Szerintem meg éppen most jött el az ideje annak, amit Platón követelt: hogy végre a bölcsességre törekvőké legyen a kormányrúd! 

A világ éhes és szomjas. A szellem embereire vár...

Megyek vissza a náthámmal foglalkozni, ám közben sem feledkezem meg a világválságról! Nemsokára újra jelentkezem. Nyájas Böngészeimnek (eliyah-nak és a többieknek) addig is itt van három link. :)))

A harmincas években is volt válság - akkor írta meg Szabó Lajos és Tábor Béla a Vádirat a szellem ellen című könyvét, s akkor írt Hamvas Béla a világválságról. Azt nem tudom, hogy Kádár János akkoriban, huszonéves korában miket gondolt a válságról - annyi azonban bizonyos, hogy húsz évvel ezelőtt, 1988 márciusában a tévében kerek perec kijelentette, hogy Magyarországon a szocializmus nincs válságban.

Én tudom, hogy a görög kriszisz szó választást, változást, döntést jelent. Legyen hát mindenki döntéshozó!!!  Hozzunk jó döntéseket! Váljon el az ocsú a búzától! Jó válságot kívánok mindenkinek!

:))))

 

 

3 komment · 1 trackback

Címkék: válság nátha emberiség krízis

A bejegyzés trackback címe:

https://gerlo.blog.hu/api/trackback/id/tr98758585

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: حجز فنادق البحرين 2018.03.10. 01:18:02

Kerékpár bolt - Kerékpár turizmus - Kerékpár bolt

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eliyah 2008.11.09. 20:05:37

:))))))))))
Így már sokkal reménytelibb...
A Szabó-Tábor tanulmányt köszönöm!!!!
:)))

bloggerlo 2008.11.09. 22:32:31

ELIYAH-nak: a Vádirat szövegének évekkel ezelőtt én voltam a szkennere :), és valszeg hemzseg az elütésektől. De Surányi László is feltette a honlapjára - és azt hiszem, bár nem ellenőriztem, hogy ő átnézte még egyszer a szöveget - vagyis a home.fazekas.hu/~lsuranyi/vadirat.htm címen található verzió talán korrektebb. :))))) A könyvnél egyébként szerintem aligha van alapvetőbb és fontosabb; örülök, hogy örülsz neki :))) üdv: gerlo

eliyah 2008.11.11. 16:58:33

letöltöttem, még nem jutottam a végére, de eddig őrületesen jó :))) köszi :)))
süti beállítások módosítása