HTML

gerloblog

igazából nem épül és inaktív...

Friss topikok

Linkblog

netnaplót írok a literán

2008.05.05. 23:05 bloggerlo

A netnapló magyarul blog - a litera.hu-n mégis netnaplónak hívják, s ezen a héten én írom.
A hétfői bejegyzés keddtől, a keddi szerdától (koradélutántól) olvasható, és, előreláthatólag, így tovább.

Eddig:

május 5. hétfő:
Mikép lehetséges online naplóírás überhaupt?

Lehetséges-e egyáltalán? Kant or cannot? Hogyan lehet naplót írni a világ nyilvánosságának, egérkattintás ellenében – a spontaneitásnak és a személyességnek olyan magas fokán, mintha magamnak írnám, csíkos, spirálos füzetbe, kézírással, sőt titkosírással, ahogyan például Gárdonyi Géza tette?


Május 6. kedd:
Kedves Naplóm!

Az írásból ugyanis – ha nem a leglényegesebbről szól – könnyen levegőbe lényegtelenítés sikeredhet. Ha nem arról írunk, amiről éppen írni kell – akkor a legirodalmibb tevékenységünk is merő pótcselekvés. De vajon ki mondja meg, mi a lényeges és mi a lényegtelen? Ki tudja biztosan, mikor mit kell?


Május 7. szerda:
BUD-PAN-08-05-07

BUD-KIG, BUD-VÁC, BUD-VÉR, BUD-VÁR, BUD-RÓB, BUD-BRÓ, BUD-KAT, BUD-KIS, BUD-BER, BUD-SER, BUD-GAR, és így tovább. És ezek csak budapesti címek, s nem is mind. (Gyakran írtam naplójegyzeteket Tardon, TAR-RÁK, és Bélatelepen, BÉL-BAR kezdettel, s amikor 11, illetve 10 éve a Jimnél megfordultam New Yorkban, viccesen így kezdtem a bejegyzéseket: NYC-HVG – ahol a HVG nem a Heti Világgazdaságot, hanem egy Hudson View Gardens nevű lakóparkféleséget jelent a Manhattan északi csücskén található erdő közelében. 

Május 8. csütörtök:
Szégyenlős exhibicionista ad hoc

A minden harmadik betű összeolvasásával megkapott latin nyelvű szöveg még mindig nem a megfejtés volt; a kapott szöveget előbb le  kellett fordítani angolra, s akkor kaptuk meg a megfejtést, az  egytagú szavak első, a kéttagú szavak második, a háromtagú szavak harmadik és a négytagú  szavak negyedik betűjét összeolvasva.
Folytatása következik.

Május 9. péntek:
Ötödszörre komoly dolgokról?
Mintha virágos mezőn szaladnék, egyre sebesebben, a tömör lényeg felé – és akkor egyszer csak ott találom magamat a lényegtelen űrben. Utat nem, de valahol mégis mértéket tévesztettem, s átléptem egy küszöböt, amit talán nem kellett volna, legalábbis kopogtatás nélkül. Észre sem vettem, hol vetettem el a sulykot, csak most, hogy már aratom.


Május 10. szombat:
Pünkösd-ölő, szombat-vasárnap; névleges
Ez a két betű (XP) – ha latinul olvassuk, az elterjedt Windows verzió neve, ha azonban görögül ejtjük, akkor Krisztus monogramját mondjuk ki. Nagy Konstantin álmában ez a két kétértelmű betű jelent meg annak a hangnak kíséretében, hogy „in hoc signo vinces” – e jelben győzni fogsz. Sosem lehetünk biztosak benne, hogy Krisztus vagy a Windows (XP? Vista?) jele szerepelt igazából Konstantin álmában.

Május 11. vasárnap:
A kör bezárul
– A múltkor azt mondtad, protestáns vagy – vetettem közbe. 
– Persze, te lökött, hát nem emlékszel? Ezt akkor mondtam Neked, amikor egy olyan bődületes marhaságot akartál megetetni velem, hogy muszáj volt tiltakoznom. Még hogy a Schneider Fáni alsószoknyája piros! Ha marhaságot hallok, vagy égbekiáltó igazságtalansággal találkozom, mindig tiltakozni fogok, s hozzá fogom tenni, ahogy szoktam: protestálok, protestáns álláspontot foglalok el – ebben a kérdésben kérlelhetetlen protestáns vagyok.

Szólj hozzá!

Címkék: irodalom email bicikli zongora beszéd netnapló pannonia litera.hu zsiga virágos mező pótbeszéd

A bejegyzés trackback címe:

https://gerlo.blog.hu/api/trackback/id/tr70459217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása